Rólunk írták:

A Kard és Korona 3. kiadásáról:

 

Nem találok szavakat! Egyszerűen LENYŰGÖZŐ, hogy Önök milyen minőségben képesek kitalálni, és létrehozni játékokat hazánkban, Magyarországon!

 

Az egész családom nevében köszönöm,

 

Béres András

 

Mostantól társasjátékkal üthetjük el az időt a kocsmában

 

2016. október 5.

"Ki nevet a végén? A Soproni szerint mindenki!


A márka ezt egy eddig nem alkalmazott eszközzel éri el: elkészítette saját társasjátékát, hogy feldobja a kocsmában ücsörgők jókedvét.
A társasági sörjáték  a sörgyártó cég vendéglátóegységeiben érhető el."

 

 

Társasjátékkal rukkolt elő a Soproni

 

 

"Egy laza, kellemes estén mi lehetne jobb a sörözéssel egybekötött baráti összejövetelnél? A Soproni nagyot gondolt, és egy olyan társasjátékkal lepte meg a nagyközönséget, ami felpörgeti az átlagos baráti találkozókat és megalapozza a jó hangulatot."

 

 

Mi a közös a magyarokban? Teszteltük az új magyar kocsmai társasjátékot

 

 

"Sírva vigadunk és vigadva sírunk - áll
az egyik játékkártyán. Jó sörök mellett magunkon röhögni, nekünk bejött."

 

 

Jópofa játék
a Sopronitól

 

 

"Kigyulladt kék busszal gyűjteni a kupakokat a balsorskártyák között. Jópofát gurított a Soproni!"

 

Gyakorlatilag elkapkodták a teljes készletet, amit vittünk magunkkal.;-) Az embe-
reknek hihetetlenül tetszett az egész koncepció, ami a Grimm mesékre épül, és
a jól ismert szereplők tűnnek fel benne, mint Piroska, Hófehérke, Csizmás kandúr,
a Brémai muzsikusok vagy Hüvelyk Matyi, ráadásul 3D figurában! Ehhez pedig
társítottunk egy olyan egyedi mechanikát, ami még nem volt egyetlen játékban
sem. Kalandozós, kockalehelyezős, küldetésteljesítős mese, aminek a hangulata
Németországban mindenkit megfogott. Segítségünkre volt az is, hogy a kínai NIngbo Eastar hihetetlenül jó minőségű játékot gyártott, amit mindenki nagyra értékelt.

 

Ezeknek köszönhetően szombat délutánra eladtuk az utolsó darabokat is, sőt a prototípusokért is majdnem harc alakult ki a játékra szomjazók között. Az utolsó boldog vásárlóról képet is töltöttünk fel, csakúgy mint a szerző, Szauer István elégedettségéről a Sold out tábla előtt, és magáról a játékról is kicsit messzebbről. És mivel utána már nem tudtuk árulni, már több, mint százan rendelték meg azóta a helyszínen vagy online.

 

Hamarosan minden kedves magyar vásárlónk közelebbről is megismerkedhet a játék magyar verziójával, A kockahegyen is túllal, mert november végére befut vele a hajó. Izgatottan várjuk a ti véleményeteket is!

 

A Kockahegyen is túl elindult hódító útjára!

Egészen fantasztikusan sikerült a Dice upon a Time debütálása Essenben, a világ legnagyobb társasjátékos kiállításán!

Újabb magyar siker
a
KickStarteren!

 

Május közepén startolt a Grimm mesék
világára épülő Dice upon a Time kickstarteres
kampánya, amely a Kékjáték csapatának már
a 3. volt a sorban. Az amerikai leánycégünket Korona Gamesnek hívják, így a kampány is ezen név alatt fut. Bár a nemzetközi játékpiac egyre jobban telítődik, ezért nagyon nehéz sikeresen végigvinni egy-egy újabb játékot, mi megint megugrottuk a lécet. A kitűzött 12 ezer dolláros célt teljesítettük gyakorlatilag fél napon belül, és ezek után is sorba jöttek az új támogatók. A három hetes kampányidőszak végére 40.000 USD fölött álltunk meg, és mivel ebben a postázási költségek még nem voltak benne, a valós bevétel még bőven emelkedni fog több tízezer dollárral a pledge manager használatával.

 

A 9 varázslatos mini kedvet csinált nagyon sok embernek, hogy kalandozzon egyet a mesék birodalmában. Az egyedi kockatorony-építős játékmechanika pedig olyan élvezetessé fogja tenni számukra, hogy sokszor veszik majd elő a játékot a családdal vagy barátokkal.

webshop

weboldal

KS oldal

2018 őszének újdonsága:
A kickstarteren már sikeres INVISIBLE!

 

Nyáron  a kickstarteren már sikeresen mutatkozott be az Invisible, és most rekord gyorsasággal elkészült a nyomdában. Hamarosan mindenki kézbe veheti a karácsonyi piac egyik slágerének ígérkező gyorsasági partijátékot, amely minden korosztály részére ajánlott könnyedségének köszönhetően. Találd meg a boszorka és a varázsló tárgyai közül azt, amelyik hiányzik a kártyáról vagy azt az egyet, amelyik éppen rajta van, majd csapj rá a szimbólum lapkájára és máris viheted! A játékot az nyeri, aki a legtöbb lapot gyűjti össze.

Megjártuk Essent 2018-ban is!

Essenben járt az ősz, és a Kékjáték csapata, hogy a nemzetközi piacon is népszerűsíteni tudjuk a játékainkat. Október végén immár 2. alkalommal mutattuk meg, hogy kik vagyunk, és milyen különlegességeket tudunk ajánlani a sokat látott társasjátékos közösségnek. Ugye már két játékunk is sikeres kickstarter kampánnyal büszkélkedhet: tavaly a Hexpanse, idén az Invisible debütált a lelkes támogatóink előtt, és Essenben egyaránt.
A tavalyi Essen óta egy év alatt összesen 1400 új társasjáték jelent meg, de ebben az elképesztő versenyben is képes önálló arculat felmutatására a mi kis cégünk, ami külföldön Korona Games néven fut. Ennek köszönhetően rengetegen keresték fel a gigantikus helyszínen a standunkat, és aki ott volt nem csalódott, minőségi játékélménnyel gazdagodott, amit sokan haza is akartak vinni magukkal. Így sok játékot eladtunk, és azzal tudtunk búcsúzni, hogy jövőre veletek újra, ugyanitt találkozunk!

Játékossegédletek pótlása

 

Egy nyomtatási hibára szeretnénk felhívni a figyelme-teket! A Hexpanse játékszabályában hibásan szerepel, hogy a játékdoboz tartalmaz játékossegédleteket.
A hiba abból adódik, hogy a játékot a nemzetközi Kickstarter közösségi finanszírozású oldalon árultuk először, ahol angol nyelvű játékossegédlet lapkák is kerültek a dobozba, Kickstarter exkluzív elemként. Ezek a lapkák a játékosok egy körben megtehető akcióit tartalmazzák, amik szerepelnek a játékszabály-ban és az összes frakció tábláján.

 

A magyar nyelvű kiadásnak ezek nem részei. A magyar kiadás szabálykönyvét az angol nyelvű verzióból fordítottuk vissza, s míg a doboz hátoldalán már nem szerepel ez az elem, a fordítás során a szabálykönyv-ben átsiklottunk felette, így sajnos hibásan, a tartozé-kok listájában maradt.

A fordítási hibáért elnézést kérünk!

 

Társasjátékok Ünnepe

 

 

Essen után nem sokkal elérkezett a "magyar Essen" ideje, avagy a VI. Társasjátékok Ünnepe. Ez a budapesti rangos rendezvény - akár az esseni - évente egyszer kerül megrendezésre és hazánk legnagyobb társasjátékos eseménye.

 

Idén is nagy sikerrel és több ezer fős látogatottsággal zajlott a két napos rendezvény, ahol kiadónk régi játékai mellett a legújabbakat is bemutattuk, így ki lehetett próbálni a Hexpanse, Kickstarter győztes társasjátékot is, de más kiadók játékait is.

 

Két napon keresztül álltuk a lelkes játékosok rohamát, akik mindenre kíváncsiak és mindent ki szeretnének próbálni, hiszen sokkal könnyebb egy olyan játékot megvásárolni, amit már személyesen ismerünk. És valljuk be, mennyire jól hangzik, ha maga a társas-játék szerzője mutat be egy játékot, akitől rögtön rá is lehet kérdezni, hogy vajon mi inspirálta a tervezés során.

 

Külön megtiszteltetés számunkra, hogy az eseményt bemutató HVG cikk fejlécére a mi játékunkról készült fotó került. A HVG cikkét itt olvashatjátok.

 

Megjártuk Essent!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ettől persze még nem lenne hír, hogy megjártuk, na de mi van Essenben? Minden évben, ősszel megrendezik az esseni Messe nevű rendezvényt, ami Európa legnagyobb társasjáték-vására. Úgy képzeljétek el, mintha több sportstadionnyi területen csak és kizárólag társasjátékok lennének. Essenben mutatják be az összes kiadó a legújabb termékeiket a kicsiktől kezdve a nagy multikiadókig, és ezen a vásáron lehet csak megvenni olyan társasokat, melyeket hazai kereskedelmi forgalomban nem lehet kapni. Kipróbálhatóak itt a jelen és a jövő sikerei is, de magukkal a kiadókkal és a játéktervezőkkel is kezet lehet fogni. A Kékjáték (külföldi nevén Korona Games) is kint volt, ahol nagy sikerrel mutatta a Kickstarteren győztes Hexpanse sci-fi játékát, mely januártól a magyar boltokban is kapható lesz!

 

Siker a KickStarteren

 

 

Hexpanse című stratégiai "űramőba" játékunk elérte, sőt túl is szárnyalta a várt célt a Kickstarter közösségi finanszírozó oldalon. A 28 napos kampány során 882 támogató, összesen 53 688 dollárt adott össze, hogy megvalósulhasson egy újabb álom.

 

Mi örülünk és minden társasjátékos is örülhet velünk, mert a sikeres kampány segítségével a Hexpanse még ebben az évben felkerül a boltok polcaira.

 

Addig is a társasjáték weboldalán megnézhető minden videó és kép amelyek a játékról és a játékmenetről készültek.

 

 

 

IGN BoardGame: Hexpanse

 

"Az amőbától az űrstratégiáig. A végtelenül egyszerű, az iskolapadban sokat játszott amőba a készítők keze által ízig-vérig űrstratégiává változott. Olyanná, amely pillanatok alatt begyűjtötte a tervezők céljául kitűzött összeget (sőt, jelenleg már majdnem a kétszeresénél tart, és bőven van még hátra a kampányból), így reményeink szerint még idén részesei lehetünk ennek a nem mindennapi élménynek. Ha kíváncsi vagy arra, hogy hogyan készül egy társasjáték, és bővebben szeretnél megismerkedni a Hexpanse-zal, akkor nézd meg a játék egyik készítőjével készült bemutatónkat." - IGN

 

 

 

Rakéták élesítve

 

 

Kedves Kék játékosok!

 

Felbőgtek a hajtóművek és kilőttük az űrbe ezt az évek óta dédelgetett játékot. Aki szereti az izgalmas társasokat, a sci-fik világot és az amőbát, annak csak ajánlani tudjuk a mai napon Kickstarteren elindult társasprojektünket.

 

A játék szabályai olyan egyszerűek, hogy a gyerekek is könnyedén játsszák, mégis olyan mélységekbe lehet helyezni, hogy felnőtteknek is izgalmas.

 

A játék nyelvfüggetlen, de lesz hozzá magyar szabálykönyv. A Kickstarter oldalán támogató magyaroknak ingyenes budapesti átvételi lehetőséget is biztosítunk!

 

 

A MI KARÁCSONYI AJÁNDÉKUNK!

 

 

Boldog Karácsonyt! …korai? Lehet, de mi már most átadjuk az ajándékunkat, hogy a karácsonyi családi estéket bearanyozhassa. Visszajelzéseitek alapján elkészítettünk egy ÚJ SZABÁLYKÖNYVET, újrafogalmazva, új szöveggel, új struktúrával, segítő képekkel és példákkal.

 

Mi több, csináltunk egy JÁTÉKOSSEGÉDLETET, mely csupán egy A5-ös lap, ami tartalmazza az összes mezőt és lehetőséget a játékban. Ez a segédlet kalauz a játék világában, hogy ne keljen a játék közben a szabálykönyvet bújni.

 

Ha már magyar, legyen három az igazság! Alkottunk még egy KEZDŐ JÁTÉKMÓDOT, melynek a teljes szabálya ráfért szintén egy A5-ös lapra. Ezzel már egyből el is lehet kezdeni játszani, akár a szabálykönyv elolvasása nélkül. Ez megkönnyíti a játék megtanulását, s az egyszerűsített szabállyal már akár óvodások is játszhatnak, mivel olvasási és számolási tudást sem igényel.

 

Hogyan juthattok hozzá az új szabálykönyv, a segédlet és a kezdő szabály ajándékainkhoz? Több módon is:

 

  • az 50 leggyorsabb vidéki jelentkezőnek ingyen elpostázzuk, amennyiben megírja nekünk nevét és címét a nepmesektarsas@gmail.com címre
  • első 50 pesti vásárlónk a Reflexshop boltjában (pár percre a Nyugatitól) bármikor átvehetik a készlet erejéig
  • mind letölthető, kinyomtatható otthon a http://www.kekjatek.hu/magyarnepmesek weboldalról

 

Köszönjük, ha megosztod! Ha szeretnél ajándék példányt, akkor el is várjuk, különben a sorban következő fogja kapni.

 

 

Bemutatjuk a PÓKHÁLÓ KÉPREGÉNYT

 

 

Ki ne szeretné a 6 kis legyecskét, akik megszínesítik a Pókháló társasjáték világában való kalandozásunkat.

S ha már a kalandot említettem, azt már tudjátok, hogy a Pókháló társasjáték célja, hogy a mi legyecskénk elsőként jusson ki a hálóból. Na, de hogyan került oda?

 

Ha érdekel, hogy hőseink milyen kalandokat éltek át, mielőtt a pókhálóba kerültek, kövesd őket a most megjelenő interaktív képregényünkön keresztül, amit a Facebook oldalunkon követhettek.

 

Hogy mi az az interaktív képregény?

Izgalmasabb, mint egy szokványos képregény, ebben ugyanis az olvasók alakítjátok a történetet! Minden rész végén szavazhattok, hogy mi történjen főhőseinkkel. Amire a többség szavaz, arra kuszálódik történetünk.

 

Szavazni a KéKjáték Facebook oldalán lehet, minden alkalommal, amikor kikerül egy új rész!

 

 

Ország Játéka 2015 ezüstérem!

 

2015.12.20.

 

A Játéknet egy maratoni versenyen egy hónapig adott lehetőséget mindenki számára, hogy szavazzon 2015 legjobb játékára. Szerencsére rengetegen éreztük úgy, hogy ez a játék a 2014 november közepén - mindössze - egy éve megjelent Kard és Korona!

 

Hatalmas köszönet a sok szavazatért, mert óriási sikert értünk el. Majdnem sikerült győzni, mindössze 30 szavazattal elmaradva a Monopoly mögött a 2. helyen végzett a Kard és Korona, a társasjáték kategóriában.

 

Nagy dicsőség ez az egész hazai játékiparnak, mert bizonyítja, hogy képesek vagyunk itthon is világszínvonalú termékeket előállítani. Hálásak vagyunk mindenkinek az erőfeszítéséért, aki ránk adta a szavazatát, és megígérem jövőre visszatérünk, remélhetőleg egy még nagyobb sikerrel!

 

Kiadónk új terméke, a Magyar népmesék - A társasjáték már két héttel a megjelenése után akkora siker, hogy jogosan reménykedhetünk a jövő évi megmérettetés kedvező kimenetelében.

 

 

Kard és Korona

a JEM magazinban

 

Megjelent a JEM magazin

2015. februári száma!  A magazin-

ban a Kard és Koronáról írt cikket

ajánljuk elsősorban. A magazint

letöltheted a képre kattintva!

2015.02.25.

 

 

Mégiscsak más érzés meghódítani kolozsvárt, mint Lannisrévet

 

2015.02.01.

 

Ezzel a címmel interjú jelent meg a Kard és Korona tervezőjével, Lenhardt Balázzsal.

 

Ebben nem csak a múlttal és jelennel, hanem a jövővel kapcsolatos kérdések is elhangzanak és kiderül belőle, hogy ősszel érkezik az első kiegészítő, aminek a címét is megtudhatja, aki a képre kattint!

 

 

Cikk a Magyar Nemzet online-on

 

2015.01.08.

 

Kiváló írás jelent meg a Magyar Nemzetben a Kard és Korona társasjátékról.

 

Rámutat arra a tényre, hogy a legfontosabb törekvésünk a történelmi hűség és ennek reális ábrázolása volt a játékkészítés során. Hogy a játékosok valóban bele tudják magukat élni a történetbe.


A csaták és a cselszövések tényleg így zajlottak...

 

 

 

 

Hatalmas hír
a Kékjáték háza tájáról!

 

Csütörtök este nagy sikerrel, teltházas eseményen került bemutatásra a Hexpanse első magyar kiadása.
A BarCraft 2 társasjátékos termében még az „állóhelyek” is elfogytak.

 

<>

 

Kickstarter backerek és érdeklődők rövid előadások keretében ismerhették meg a játék kialakulását, melyekről maguk a szerzők, grafikusok és illusztrátorok beszéltek, akik az előadások után dedikálták is az átvett vagy megvásárolt példányokat.

 

A vadonat új játékokat ki is lehetett próbálni, amely lehetőséggel sokan a jelenlévők közül éltek is.
A nyitóbuli a kitűnő hangulatnak köszönhetően a tervezett 21 órához képest este tizenegykor
ért csak véget.

 

Aki nem tudott részt venni a rendezvényen, várjuk szeretettel január 20-án szombaton, 14.30-kor a Reflexshop budai boltjába, a második "ősbemutatóra".

 

A játék hamarosan megvásárolható és megrendelhető lesz itt, a www.kekjatek.hu oldalon.

 

Amatőr fejlesztők, aktív tesztelők!

 

<>

 

Érdekel egy társasjáték kiadó háttérmunkája? Szeretsz játékokat kitalálni, készíteni, fejleszteni? Szívesen kipróbálnál fejlesztési fázisban lévő játékokat? Itt a lehetőség, hogy belekerülhessenek gondolataid egy-egy, a jövőben kiadásra szánt játékba.

 

A Kékjáték kiadó megalapította a KéKlubot, ahol mindezekre lehetőséged nyílik. Gyere el Te is a Kéklub rendezvényeire, vegyél részt a fejlesztői játékokon, ismerd meg a piac jövőbeli szereplőit, szólj bele a fejlesztésbe! Mutasd be te is saját ötleteid, gondolataid, hogy szakmabeli fejlesztők véleményét is kikérhesd!

 

A Kéklubos eseményeken ráadásul még Kékpontokat is jóváírunk neked, melyeket felhasználva kedvezményesen, később akár ingyenesen is vásárolhatsz a Kékjátékok közül.

 

Kövesd a Kéklub Facebook oldalát, hogy mindig frissen értesülhess a következő Kéklub esemény helyszínéről és időpontjáról!

 

Pesti Srácok 1956 az indexen!

 

 

Őrületes index-hullám! A Hexpanse sikeréről számolt be az index tíz napja (lásd a hírfolyamban alább!), most pedig a Pesti Srácok 1956 című társasjáték kapott remek értékelést.

 

"Összességében a Pesti Srácok egy nagyon kreatív ötlet, ami történelmi szájbarágás helyett játékos formában ad némi ismeretet az '56-os eseményekről, de inkább a hangulatról, mintsem a száraz adatokról."

 

Előre mind pesti srácok!

 

Rólunk írták!

 

 

Bombasiker a Kickstarteren a magyar űramőba, egy nap 7,5 millió forintot dobtak össze a felhasználók...

 

Dobogón a Pókháló!

 

2016.11.24.

Még mielőtt elmúlik az óév, engedjétek meg, hogy megosszuk veletek 2016 egyik legnagyobb elismerést, amiről még nem is szóltunk. Az Okosjáték játékválasztó rendezvényén a Pókháló társasjátékunk dobogós helyezést ért el több mint 200 játék közül!

 

Köszönjük a szavazatokat!

 

Előre mind, pesti srácok!

 

 

Örömmel mutatjuk be a Pesti Srácok 1956 vadiúj videóját.

 

Az 1956-os forradalom emlékére készült játékban mi magunk szállhatunk szembe a gyilkos ÁVH-val és a szovjet katonákkal.

 

További jó hír, hogy a Pesti Srácok társasra is vonatkozik kedvező akciónk: ha rendelsz mellé egy másik játékot a www.kekjatek.hu/rendeles oldalról, akkor ingyen házhoz szállítjuk a csomagot.

 

Ha ma megrendeled, karácsonyig még házhoz ér!

 

PÓKHÁLÓ REKLÁMFILM

 

 

Idén már másodszor indítottunk nagy tévéreklám kampányt, hogy minél többen megismerjék ezt a rendkívül kedves és szórakoztató családi társasjátékot!

Megnézhetitek a Minimax-on, a M2-ön és a Cartoon Networkön, elsősorban a hétvégéken.

 

Hetedhét mese

Jön, jön, jön és mindjárt

megérkezik! Egyenesen

a Mikulás puttonyába vagy

a karácsonyfa alá.

 

Hamarosan kapható

a Magyar Népmesék -

A társasjáték kiegészítője:

Hetedhét mese. Aki szereti

az alapjátékot, az imádni fogja

a kiegészítőt, ahol hét közismert

magyar népmesében mérheti fel

ügyességét és szemfülességét.

 

Válasszatok mesét időtartam és játékmód szerint! Egyes pályákat az óvodások is könnyedén végigjátszhatnak, más történetek mindenkinek kihívást jelentenek, de ügyeltünk arra, hogy az egyes meséken belül is eltérő nehézségi fokozatok legyenek.

 

Szeretnétek többet tudni a 7 kiválasztott meséről?

Kövessétek Facebook oldalunkat! Hamarosan jelentkezünk!

 

Újabb rangos elismerés
a Népmesék társasjátéknak!

 

 

Bronzérem a Best Print Hungary 2016-on!

 

A legrangosabb nyomdaipari szakmai versenyen a Best Print zsűrije bronzéremmel díjazta a Magyar népmesék - A társasjátékot a legjobb csomagolóanyag kategóriában. Nem véletlenül ez a Kard és Korona kiadó szlogenje: A MINŐSÉGI JÁTÉKÉLMÉNY!

 

A képre kattintva a hivatalos hír is megtekinthető!!

 

Szenzáció: Megjelent 
a Kard és Korona 2. kiadása! ﷯ 2015.11.10. Ami még néhány hónapja csak távoli remény, hetekkel ezelőtt csupán aggódó bizakodás volt, az a közelmúlt napokban bizonyosság és ma végre élő valóság lett. És amiről e történelmi felvezetés is szólhatna nem más, mint a Kard és Korona 2., vadonatúj kiadása! Bizony méltán lehetünk büszkék erre az eredményre. Mindössze 4 hónappal az első kiadás megjelenése és teljes elfogyását követően máris elkészültünk a második kiadással. Ez bravúros teljesítmény a hazai társasjáték-piacon, és köszönettel tartozunk mindenkinek, aki vásárlásával vagy tanácsaival segített bennünket. Mi változott meg az új felvonásában ennek a történelmi eposznak?! Ami mindjárt szembetűnő lehet, és ezért is mutatjuk 
a borítóképet: a doboz színe világosabb lett, az égboltra hasonlít egy gyönyörű májusi estén. És a felirat is új az elején, Lukács Zsolt a Galaxy játékáruházak vezetőjének szavai: "Az elmúlt évek legnagyobb sikere a társasjátékok között". Aki mögött két évtized áll a játékszakmában, 
így van súlya annak, amit mond. ﷯

Kard és Korona elemzés

 

2015.01.27.

Rendkívül alapos szakmai elemzés jelent meg a játékról egy felvidéki portálon! Egyetemi tanár és hadtörténész nyilatkoznak az oktatásban való alkalmazhatóságáról.

 

A cikkben megszólal Vajda Barnabás, a Selye János Egyetem adjunktusa és Limpár Péter hadtörténész is,

akik általánosságban a játszva tanulásról osztják meg elgondolásaikat a kedves olvasókkal.

 

Index vezércikk

 

2014.12.13.

 

Az index vezércikkben mutatja be a magyar Trónok Harcát, amelyet nagyon ígéretesnek tart, a Britannia

és az eredeti Trónok harca játék méltó örökösének,

a maximális 5-ből 4 csillagra értékelve! És még csak egyszer játszottak vele... Be fogják látni ők is hamarosan, hogy az újrajátszhatósága szinte korlátlan.

 

Nem akármilyen
oldalon írtak rólunk!

 

2016.04.29.

 

Büszkeséggel fogadtuk egy közismert, gazdasági területen mértékadó médium kritikáját. A hvg.hu
az alábbi cikkében mutatja be a Magyar Népmesék társas- és kártyajátékot.

 

A vadiúj kártyajátékunk az ő kíváncsiságukat is nagyon birizgálja, és már a grafikától is "elaléltak"! Jó érzés, hogy a minőséget és az eredetiséget komoly helyről is díjazzák.

 

 

Kard és Korona videók

 

 

Végre megvalósult, amit annyian kértetek és vártatok, sikerült a megszokott színvonalon elkészíteni a társasjáték bemutatását stúdióban, profi stábbal! Személyesen követem el ezt a rövid (2 és fél perc) felvezető részt, amelyben bebizonyítjuk, hogy miért érdemes 8-10-12 ezer forintot kiadni a Kard és Koronára.

 

Ezt a befektetést nem bánja meg senki, mert valódi minőséget kap. És ez csak az első rész, következik szép sorban a többi, hogy magát a játékmechanizmust is meg lehessen ismerni.

 

Még több videót kiadónk YouTube csatornáján tudsz megnézni.

FEL

Megérkezett a Kard és Korona 3. kiadása!

Sajnos a nyomda ördöge megtréfált minket

A JEM Magazin bemutatja A kockahegyen is túl!

Hosszas és kalandos utazást követően március elején végre kikötött a messzi Ázsiából érkező teherhajó, és két héten belül végre Budapestre is megérkezett a Kard és Korona nagyon régóta és sokak által várt 3. exkluzív kiadása! Hihetetlen súlyúak a dobozok, mert nagyon komoly a beltartalma, így jócskán el is fáradtunk, amíg kipakoltuk a konténert, és mindent bepakoltunk a raktárakba. Fáradtságunk azonban biztosan megérte, mert nem csupán mi, hanem ti kedves vásárlónk is türelmetlenül vártátok már, hogy a kiskirályok küzdelme a folytatódjon a Magyar Királyság véráztatta csatamezőin. A teljesen megújult és átdolgozott kiadást hatalmas öröm volt először kézben tartani!

Nem csupán külsejében újult meg a Kard és Korona 3. kiadása, de rengeteg teszttel átdolgoztuk a játékszabályt, hogy még tökéletesebb szórakozást tudjon nyújtani mindenki számára.

 

A szabályfüzet 14. oldalán, a Tisztségviselők megválasztása oldalon két kisebb hiba is benne maradt a szövegben. Ezek azonban nagyban befolyásolják a játékmenetet.

 

A középső hasáb 3. bekezdésének utolsó mondatából egy is szó hiányzik:

"Aki kevesebbet ajánlott fel a tisztségért, az IS elveszíti a licitre

szánt dénárokat, garasokat,..."

 

Ugyanitt, a következő, 4. bekezdésnek elején kimaradt egy

félmondat: "Döntetlen licit esetén, ha korábban egyiküké

sem volt ez a tisztség, akkor nem kerül betöltésre a következő

választásokig,..."

 

A javítások bekerültek a letölthető verzióba is, amely elérhető

a játék aloldaláról, vagy ide kattintva közvetlenül is hozzá

lehet jutni.

Elég csak a játék címét elolvasni, hogy az ember rögtön kombinálni kezdjen, miszerint ez a játék minden bizonnyal dobókockákat használ, és a mesék világában játszódik. Bingo! A címválasztás tökéletes, magyarul legalábbis. Vajon ez más nyelveken is működik? A kiadó csapata angolra Dice Upon a Time-ként fordította a játék címét, ami telitalálat, le a kalappal! Így már az angolul értő és olvasó játékosokban is ugyanazok az asszociációk indulnak el. De miért volt ez fontos? Mert a Dice Upon a Time a Kickstarteren is megmérette magát, és sikeresnek találtatott. Jogosan?

 

Mesés kezdet, mesés befejezés

 

Már úgy értem, minden a mesék körül forog. Jelen esetben a Grimm fivérek klasszikusai élednek újjá táblás játék formájában. A szereplők ebből fakadóan adottak, úgy mint Piroska, Hamupipőke, Csipkerózsika, Csizmás Kandúr, a Brémai Muzsikusok, stb. A téma- és karakterválasztás egyúttal a célközönséget is előrevetíti: igazi családi játéknak készült a mű, egyszerű, mégis gondolkodtató szabályokkal, több módon (ezen azt értem, hogy ellenségesen vagy barátságosan) játszható mechanikákkal.

 

A szép kivitelű és grafikailag nagyon jól kidolgozott dobozt kinyitva először az tűnik fel, hogy az inzert tetején van még egy átlátszó műanyag fedő, ami az alkatrészeket védi a kiborulástól. Újabb jó pont! Ahogy kivesszük a nagy játéktáblát és az asztal közepére tesszük, elénk tárul a parti színhelye, egy sok mesebeli helyszínt felvonultató térkép. A középpont a város, de van itt nagy tenger, nagy hegy, pokol, stb. (ez utóbbi egyébként poénnak sem rossz, pl. mikor az ember gyereke, merő jóindulatból, azt tanácsolja neki a játék egy pontján, hogy menjen a pokolba…). A grafikai kialakítás nekem egy kicsit túl díszes, a legfontosabb vizuális információ van, hogy a körülötte lévő díszítésbe beleolvad, de nem vészes, kis odafigyeléssel megoldható.

 

A játék kezdetén szétválogatjuk a különböző kártyákat (ezekről akkor ejtek szót, amikor játékba kerülnek), ugyanígy a tokeneket, majd minden játékos választ egy karaktert, megkapja annak a nagyalakú (és a karakter különleges képességét feltüntető) kártyalapját, a hozzá tartozó műanyag figurát a városba teszi, kap saját színében 5 dobókockát, és kezdésnek mindenki kiválaszt 2 küldetéskártyát (ezek 3 eltérő nehézségi fokban érhetők el) és 1 varázstárgykártyát. A játék tulajdonképpen ezzel kezdésre kész is.

 

Mesés utakon járunk

 

A játékosok egyéni akcióit megelőzően minden forduló (a játékban fejezetnek hívják) elején minden játékos dob az összes kockájával (akárcsak a Marco Polóban); ezekből a dobott értékekből fog aztán a játékos gazdálkodni. Majd felcsapunk egy eseménykártyát, ami az egész fordulóra egy kicsit módosítja a játék menetét; például az adott fordulóban nem muszáj történetkártyát húznia annak, akinek egyébként kellene (erre mindjárt kitérek).

 

A kezdőjátékossal indulva, órajárás szerint, minden játékos letesz egy kockát egy megjelölt helyre. Ezek a helyek mindig két helyszínt kötnek össze, és már eleve egy érték van rajtuk feltüntetve. Az érték annyit jelent, hogy ide legalább akkora vagy annál nagyobb dobott értékű kocka rakható. A számozott oldalú kocka lerakásával megnyílik a lehetőség arra, hogy a játékos a figurájával arra a helyszínre lépjen, ahová az aktuális út vezet.

 

Bár kockát bárhová le lehet rakni a táblán, értelemszerűen leginkább csak oda érdemes, ahol ez lehetővé teszi a figuránk mozgatását, hiszen az egész játék lényege, hogy a bábunk bejárja a térképet, és ott küldetéseket teljesít. Abban az esetben, ha a lerakott kockánk dobott értéke nem szám, hanem egy különleges szimbólum, az is most aktiválódik: varázstárgykártyát vagy történetkártyát ad, megduplázza az érkezési mezőn kapható jutalmat vagy lezárja a többiek elől az utat. Az érkezési mező - típusától függően - ugyanis különféle javakat adhat nekünk: almát, pénzt, kenyeret. De az is lehet, hogy varázstárgykártyát vagy történetkártyát (ezt pluszban kell érteni a dobott és lerakott kocka által adott kártyákon felül), de akár az is előfordulhat, hogy semmit.

 

Talán most már itt az ideje kitérni arra, hogy a sokat emlegetett történetkártyák mit rejtenek. Ezek vagy a játékosra, vagy több játékosra hatnak, és kis mértékben befolyásolják a játék menetét, azáltal, hogy utasításokat vagy lehetőségeket adnak bizonyos cselekvésekre.

 

Ha a mozgás és a javak elvétele után a játékos teljesíteni tudja az egyik küldetéskártyán lévő feladatot, akkor megteheti; ellenkező esetben a következő játékos kerül sorra, és ő rak le egy kockát, hogy mozgassa a figuráját. Mi van akkor, ha a kiválasztott útvonalon már van egy másik játékos kockája? Ezekre rakható azonos vagy nagyobb értékű; a kockák különleges oldala mindig 6-nak számít, tehát mindig lerakható, még akkor is, amikor valaki blokkolót tett az útvonalra. Viszont egy útvonalon max. 3 kocka állhat, tehát hiába van akármilyen erősségű kockánk, ez egy abszolút korlát. Márpedig ha egy útvonal így blokkolt, akkor előfordulhat, hogy még kerülővel sem tudunk elérni a célpontunkhoz, a küldetésünk teljesítése pedig nagy késedelmet szenved így.

 

Mesebeli küldetések

 

Miért fontosak a küldetések? Mert ezek teljesítése által kapunk - nehézségi fokuktól függően - 2, 3 vagy 4 pontot. A könnyebb kihívások azt kérik, hogy pl. dobjunk el 2 almát (magyarul szerezzünk 2 almát, majd dobjuk vissza a közös készletbe). A nehezebbek már több féle áru beszerzését igénylik, ráadásul olyan helyre kell általában leszállítani azokat, ami messze van azok beszerzési helyétől. De hát a 4 pontért meg kell dolgozni.

Ilyenkor jöhetnek jól a varázstárgyak, vagy egy-egy szerencsés történetkártya.

 

Itt kell említést tenni még 4 mezőről a táblán, ezek a térkép négy sarkában találhatók. Ide megadott értékű kockát letéve extra jutalmakat kapunk, úgy mint mi leszünk a kezdőjátékosok, plusz egy kockát szerzünk, stb.

A forduló végén, amikor már mindenki lerakta a kockáját és végrehajtotta az akcióit, visszavesszük a kockákat, és kezdődhet az újabb forduló újabb kockadobással és egy új eseménykártya felfordításával. A játéknak a hatodik forduló után van vége, amikor is összeszámoljuk a teljesített küldetésekért kapott pontokat, majd a történetkártyákon esetleg lévő pontokat, és győztest hirdetünk.

 

Értékelés

 

A magazin régi olvasói még emlékezhetnek (aki pedig nem emlékszik, annak itt a link) arra, hogy a kiadó, pontosabban a Kard és Korona egyik korábbi játékával, a Magyar népmesékkel kapcsolatban nem voltam maradéktalanul boldog. Ahogy ott és akkor elmondtam, nagyon jó ötletnek tartottam a népmesék “megjátékosítását”, de kétségtelenül voltak gondok a szabálykönyv szerkesztésével, és néhol a helyesírással is. Ez viszont, ahogy a mellékelt ábra mutatja, most már a múlté! Megelégedésem és elismerésem a játékkal szemben maradéktalan.

 

Azt persze nagyon gyorsan le kell szögezni, hogy a két játék szerzője nem ugyanaz a személy. De számomra, és gyanítom, több játékos számára is, valahol a két játék összefügg, összetartozik, egy kicsit mintha egy sorozat két darabja lenne. Mesék, mint alaptéma; kockadobás, mint alapmechanika; és persze a kiadó és a korábbi játék mögött álló személy, Lenhardt Balázs azonossága feljogosít minket az összehasonlításra. Ilyen bevezető után megállapíthatjuk, hogy az A kockahegyen is túl megoldotta a korábbi hibákat, a szabálykönyv logikus, jól tagolt, minden info akkor és ott jön, amikor és ahol kell.

 

Részletes adatok a függelékben, nem terhelve a főszöveget. Kikerültek a karakterlapok és a rajtuk tárolt erőforrások, de nem is kellenének, hiszen itt más a küldetések teljesítésének logikája. A sima dob és lép mechanizmuson is túllépett a játék, elmozdult egy sokkal fejlettebb irányba; valamint a korlátozott útvonalak és a történet kártyák bevezetésével megoldotta azt is, hogy több legyen a játékban az interakció. Összességében, még akarva sem tudnék hibákat találni, sem a mechanikán, sem a grafikán, sem a kivitelezésen - hát még úgy, hogy nem is akarok! Ami a játékélményt illeti, a gyerekeim eléggé el vannak wkényeztetve e tekintetben, mivel a nyári szünetben rendszeresen járunk társasklubba, és cikkíráshoz is folyton kapok új játékokat.

 

Ez a szerzemény viszont hamar népszerű lett. Hét éves lányom egy próbajáték után már önállóan tudta játszani, de közben én sem éreztem azt a vakarózást, hogy most muszáj “lebutulnom” egy gyerekjáték szintjére. A kihívások teljesítése egyformán nehéz bárkinek, a játék nem diszkriminál, tehát ideális családi darab. Agyalni is kell, mert a kidobott kockaértékek alapján tervezés nélkül nem lehet elérni semmit, viszont a tábla képe is folyton változik a többiek lerakása révén, szóval nem egy többszemélyes szoliter, ahol egy tervhez mereven ragaszkodva tudunk előremenni. Tény, hogy sok fővel játszva hamar betelhetnek az útvonalak, és akkor előfordulhat, hogy valaki beragad. Ugyanez előfordulhat akkor is, amikor valaki nagyon szerencsétlenül dob a kockákkal. Ezekre az esetekre szolgálnak menekülő útként a tábla négy sarkában lévő kockamezők, amik időlegesen enyhíthetik a pórul járt játékos hátrányát. Azt is fontos tudni, hogy a 4 pontos kihívások teljesítéséhez sokat kell mozogni a pályán, tehát valószínűleg nem sikerül azt egy körben teljesíteni. Mindazonáltal összességében szerintem kifejezetten

szórakoztató lett a játék, csak ajánlani tudom.

 

A 3D nyomtatott minifigurák a mai kor elvárása, plusz a KS kampányok ma már szinte kötelező elemei, de ezek nélkül a szempontok nélkül is nagyon látványos kiegészítői a játéknak, ráadásul a kidolgozottságuk is aprólékos (a szamár szájából kilógó répával vigyázzatok, mi már úgy kaptuk tesztelésre a játékot, hogy letört, ez sajnos a nagyon finom és vékony alkatrészek átka). A végére egy személyes megjegyzés, ami lehet, rám nézve nem hízelgő, de a játékra nézve igen: amikor először láttam a KS kampányt, és csak futólag pillantottam rá, a kinézet és a profizmus alapján meg voltam győződve, hogy külföldi kezdeményezés. Azt hiszem, annál jobban örülhetünk, hogy egy ilyen munka mögött magyar fejlesztői csapat áll.

 

drkiss

 

A JEM magazin 2020 szeptemberi száma letölthető innen

 

Magyarország gyakorlatilag egyetlen kizárólag társasjátékokkal foglalkozó magazinja a JEM foglalkozott friss számában A kockahegyen is túllal. Méghozzá egy hosszú elemzésben, amelyben elmondják a teljes játékmenetet, semmit ki nem hagyva belőle. Tehát aki kíváncsi rá, hogy kell vándorolni a Grimm mesék birodalmában, itt a kiváló alkalom! Nem lőjük le a poént, de nagyon jól sikerült ez a bemutatkozás...

Szenzáció: Megjelent 
a Kard és Korona 2. kiadása! ﷯ 2015.11.10. Ami még néhány hónapja csak távoli remény, hetekkel ezelőtt csupán aggódó bizakodás volt, az a közelmúlt napokban bizonyosság és ma végre élő valóság lett. És amiről e történelmi felvezetés is szólhatna nem más, mint a Kard és Korona 2., vadonatúj kiadása! Bizony méltán lehetünk büszkék erre az eredményre. Mindössze 4 hónappal az első kiadás megjelenése és teljes elfogyását követően máris elkészültünk a második kiadással. Ez bravúros teljesítmény a hazai társasjáték-piacon, és köszönettel tartozunk mindenkinek, aki vásárlásával vagy tanácsaival segített bennünket. Mi változott meg az új felvonásában ennek a történelmi eposznak?! Ami mindjárt szembetűnő lehet, és ezért is mutatjuk 
a borítóképet: a doboz színe világosabb lett, az égboltra hasonlít egy gyönyörű májusi estén. És a felirat is új az elején, Lukács Zsolt a Galaxy játékáruházak vezetőjének szavai: "Az elmúlt évek legnagyobb sikere a társasjátékok között". Aki mögött két évtized áll a játékszakmában, 
így van súlya annak, amit mond. ﷯
FEL